کلمه کلیدی را تایپ کنید

سیم جوش میگ/مگ (CO2)

سیم جوش میگ/مگ (CO2)

  • portfolio

مشخصات فنی سیم جوش های میگ مگ

در فرآیند MIG برای محافظت از فلز جوش و مذاب معمولا از گازهای آرگون و هلیوم و یا مخلوطی از این گازها و گازهای بی اثر (Inert) و غیره استفاده می شود. فرآیند جوشکاری MIG برای جوشکاری فلزاتی مانند فولاد زنگ نزن، آلومینیوم، نیکل و مس مورد استفاده قرار می گیرد. چگونگی انتقال فلز پر کن مذاب به حوضچه جوش از ویژگی های مهم فرآیند جوشکاری MIG است. فیزیک انتقال فلز به درستی مشخص نیست اما متخصصین بیان می دارند که دو نیروی اصلی جاذبه زمین ( ثقل ) و نیروی ناشی از اثر پینچ (Pinch Effect) عامل انتقال فلز به حوضچه هستند.

سیم جوش های میگ/ مگ ( مسوار تحت گاز) شرکت فولاد غرب بر اساس استاندارد DIN 8559   در  نام های   SG2 و SG3 تولید می شود.  این نوع سیم جوش ها با قابلیت تغذیه بالا و گرده جوش یکنواخت برای جوشکاری های یک و چند پاسه در حالت های جوشکاری تخت، افقی، گوشه ایی و … مناسب می باشد.

با توجه به قوس پایدار و خواص مکانیکی ، این نوع سیم جوش ها مناسب برای جوشکاری مخازن تحت فشار، نفت و پتروشیمی، ساخت تجهیزات کشاورزی و صنایع مهندسی با استفاده از گاز CO2  و یا مخلوط گازهای دیگر نظیر گاز آرگون با 5 الی 25 درصد کاربرد دارد.

سیم جوش های میگ/مگ بصورت مسوار و کلاف شده روی قرقره های پلاستیکی به وزن 15 کیلوگرم در قطرهای 0.8 الی 2 میلی متر بسته بندی می شوند.

این نوع سیم جوش ها در سایزهای 0.8، 1 ،1.2 میلی متر و در قرقره های 15 کیلویی تولید می شود. از خواص این سیم جوش ها  عدم پاشش ، قوس پایدار و یکنواختی جوش  در سرعت های  بالا می باشد که با گاز CO2 و دیگر مخلوط گازها نظیر آرگون مناسب برای جوشکاری سازه های فلزی، خطوط لوله و صنایع خودروسازی می باشد.