کلمه کلیدی را تایپ کنید

پودرهای جوشکاری زیر پودری

پودرهای جوشکاری زیر پودری

پودرهای جوشکاری مواد معدنی و یا فلزی دانه بندی شده ای هستند که در جوشکاری زیر پودری وظایفی نظیر رسانایی طول قوس، تشکیل پوشش سرباره، انجام واکنش های سرباره و در نهایت اکسیژن زدایی از مذاب را بر عهده داشته و در حقیقت نقش روکش الکترود را در فرایند دستی ایفا می کنند. شکل ظاهر گرده جوش تحت تاثیر عناصر شیمیایی پودر می باشد و دانه بندی پودر هم نقش مهمی را ایفا می نماید باید توجه شود که یک پودر عمومی که بتواند روی اکثر فولادها ودرزها کاربرد داشته باشد وجود ندارد و بر پایه جنس و نوع کاربرد باید نوع پودر انتخاب شود. حداکثر میزان آمپر مصرفی را معمولاً پودر در حال مصرف مشخص می نماید پودرهای جوشکاری  به انواع اسیدی، معمولی و قلیایی تقسیم می شوند.

 پودرهای جوشکاری به پودرهای جوشکاری پیش ذوب شده و پودرهای جوشکارری آگلومره تقسیم می شود:

پودرهای جوشکاری پیش ذوب شده توسط ذوب کردن مخلوطی از مواد اولیه که کاملاً آسیاب شده‌اند به دست می‌آیند. محصول ذوب شده تحت فرآیند سرد کردن، سنگ‌شکنی و الک کردن قرار گرفته و به دانه‌بندی مطلوب می‌رسد. استحکام و چگالی این دانه ها بالا بوده و در حین جابجایی امکان خاکه شدن آنها وجود ندارد  پودرهای پیش ذوب شده در برابر نفوذ اکسیژن و هیدروژن و بروز ترک هیدروژنی از خود مقاومت نشان می دهند و از این رو قابل استفاده در محیط های باز و بدون مسقف و مناطق مرطوب می باشند.

پودرهای جوشکاری آگلومره شده با اختلاط خشک چند ماده خام که کاملاً آسیاب شده‌اند، تولید می‌شود. مواد چسبنده از قبیل سیلیکاتهای سدیم و پتاسیم به مخلوط اضافه شده و خمیر مخلوط برای تشکیل دانه‌های کوچک، آلگومره می‌شود. سپس این پودر در دمای 800-600 پخته می‌شود. چون دامنه دمای پخت زیر دمای واکنش مواد است، امکان استفاده از اکسیژن‌زداها و فرو‌آلیاژها وجود دارد. علیرغم بالاترین هزینه تولید پودرهای جوشکاری آلگومره شده، مقدار مصرف این پودر در حین جوشکاری به دلیل چگالی حجمی کمتر، پایین‌تر است.